So I ordered the medium brown hair dye followed the instructions on the box and my hair turned charcoal black and can’t get it out I’ve never experienced hair dye in my life that does that I’m so upset and trying everything to get it out I don’t recommend this hair dye to anyone
+Hair turns black−Hair turns black
We're very sorry the medium brown turned darker after following instructions. That's not the result we expect. Please contact our customer service immediately at contactus@becleverman.com with details and photos so we can help resolve this for you.
They have taking away how easy it was to just reorder as needed. Now you have to start over each time and then they try to trick you into signing up for a monthly subscription. I ended ordering the beard kit instead of the full color kit that my history of purchases has but can't rebuy because they make things much more complicated for anyone not wanting a subscription. I messaged them to switch my order as it always has been and I get incompetence: "you have a hair subscription so you can change it on your way." I DO NOT HAVE A SUBSCRIPTION. They conveniently have NO contact number to call them to fix issues. NEVER AGAIN WILL I ORDER.
−AWFUL CUSTOMER SERVICE
We understand your frustration with the recent changes to our ordering system and the difficulties you encountered when trying to reorder your preferred product.
We sincerely apologize for the inconvenience caused by the new system and the confusion with your recent order.
We value your feedback and are committed to improving the customer experience. We will use your input to refine our ordering process and make it more user-friendly.
Please review the last email we sent you from contactus@becleverman.com
Application was a disaster. Impossible to get thick product to cover entire head within the few minutes it takes. Application tools and consistency don't allow even coverage. Ended up with massively terrible blotches of super dark hair and then rest of head under colored that made it look like a failed Goth experiment. I'm sure this was my fault but haven't had this issue with other brands.
−Covered Too Much Gray−Covered Too Little Gray−Color Was Lighter Than I Expected−Color Was Darker Than I Expected−Difficult To Apply−Messy
We’re sorry to hear about your experience! Our goal is to provide an easy and effective application process, so we truly appreciate your feedback. For best results, we recommend applying in sections and ensuring even distribution using the provided tools. If you’d like assistance or tips on achieving a more seamless application, feel free to reach out to us at contactus@becleverman.com—we’d be happy to help!
After reading the reviews I decided to go with this product. Please be aware as you can purchase other products locally and avoid internet sensations. I received no coloring tube and only a developer tube so was unable to use the product. Waited a week to receive my kit. Highly disappointed and will edit this review if they make it right and if I am satisfied with the product, or if they go above and beyond to make this right. Walgreens, Walmart, and other places seem to be a better option as you can make sure you get with you are looking for and exchange it to meet if things are missing from the package.
We're so sorry to hear about the missing coloring tube in your order. We understand your frustration and appreciate you bringing this to our attention. We've already responded to your email on Dec 29th with a detailed explanation of the situation and have offered a solution. We sincerely apologize for the inconvenience this has caused. We value your feedback and would greatly appreciate it if you could reconsider and update your review once you've had the opportunity to try the complete product. We're confident you'll be satisfied with the results.
Overall, the kit exceeded my expectations and matched my color perfectly. Very pleased with the outcome, and would highly recommend to a friend.
+Natural-Looking Result+Eliminates Desired Level Of Gray+Long-Lasting+Brush Makes Application Easy+High Quality Gloves That Fit My Hands+Customized Instructions, Easy To Understand+Auto-Delivery
We're so happy to hear that the kit exceeded your expectations and matched your color perfectly. Your satisfaction and recommendation mean the world to us.
If you ever need assistance or have questions, feel free to reach out.
Over-priced and over-packaged, very wasteful. They utilize DHL for domestic delivery. USPS would be cheaper and benefit our nation far more.
+Works Fast−Color Was Darker Than I Expected
Thank you for your feedback. We apologize for any inconvenience, including the error 500. Your subscription is active, with the next renewal scheduled for March 10, 2025.
We value your input on pricing, packaging, and shipping, and we’ll share your suggestions with our team as we work on improvements.
Best regards,
Team Cleverman
I went through the questions and was sent the partial grey coverage product for my beard. The instructions said to leave it on for a total of 7 minutes. I set a timer, and at 3 minutes, I could tell something was wrong. I immediately rinsed it out and was shocked at how bad the results were. This was not a partial coverage and didn't leave any amount of grey. It colored my beard completely through and the color was like an 80 year old ladies hair who was on her way to the bingo hall. Thankfully, I did just a small section on the bottom and back of my beard, but it the color was so bad, that I had to cut that section off. Now my beard looks bad, and I'm stuck until it grows back out. I would give this product zero stars if I could. Literally anything over the shelf for $10 is better than what they advertised.
−Color Was Darker Than I Expected
We’re sorry to hear that the results didn’t meet your expectations. We’ve also reached out to you via email to address your concerns directly. We understand how important it is to get the right look, and we apologize for any frustration caused.
It sounds like the product didn’t deliver the intended partial coverage effect. We’re committed to helping you find a solution and would be happy to provide guidance on how to achieve the desired results or explore other options that may work better for you.
Did the spot test on my beard as requested and an hour later my skin in that area got irritated and started swelling like previous beard dyes I've tried.
−Extremely Irritated skin
Thank you for sharing your experience with us. We're sorry to hear that you had an adverse reaction after performing the spot test. We take skin sensitivity very seriously and recommend discontinuing use if irritation occurs. Please reach out to our customer service team so we can assist you further and ensure your satisfaction. Your feedback is important to us, and we appreciate you bringing this to our attention.
Blonde packet dyed my salt and pepper mustache DARK BROWN. Absolutely horrible product.
We are really sorry to hear that you had such a negative experience with the blonde packet dye. It’s important to us that our customers are satisfied with their results. We recommend reaching out to our customer service team so we can understand what happened and assist you further. Your feedback is valuable, and we want to help resolve this issue for you.
Color did not match chart. Was much darker and redder than dark blonde.
+Eliminates Desired Level Of Gray+Brush Makes Application Easy+High Quality Gloves That Fit My Hands+Customized Instructions, Easy To Understand+Auto-Delivery−Covered Too Much Gray−Color Was Darker Than I Expected−Messy
Thank you for your comments. We apologize that the color did not match the chart and was darker and redder than expected. Our customer service team is handling your case and has issued a refund under our Money Back Guarantee.
They won’t let me into my account and keep charging me. No way to cancel my subscription. Contacted customer service and no help given.
Hi David,
Apologies for the inconvenience. When you contacted us last Friday, we provided cancellation instructions. Since it wasn't canceled as intended, we've canceled it for you on your behalf. Your last order has been returned, and a refund issued.
Thanks for your patience and understanding.
I purchased the product thinking it would not irritate my skin like just for men did. I used it once and burned my skin for 3 days. I would never use again. Its not good for sensitive skin.
Michael, we're truly sorry to hear about your experience. Your comfort and safety are our top priorities, and we take concerns like yours very seriously. We'd like to learn more about your situation and see how we can help. Please contact our customer support so we can assist you further. Your feedback is invaluable in ensuring we continually meet our customers' needs and expectations.
I ordered a "custom" medium brown kit to blend some gray in a beard that I've had for about 7 months now. Upon following the instructions to the letter in applying a relatively small amount to a gray patch, it came out so dark that the only remedy was shaving my beard. I'm sure it'll work out for some, but my experience was terrible.
+Eliminates Desired Level Of Gray+Brush Makes Application Easy+Customized Instructions, Easy To Understand+Works Fast−Color Was Darker Than I Expected
Matt, we're really sorry to hear that your experience with the medium brown kit didn't meet your expectations and resulted in an outcome far from what you intended. We understand how disappointing this must be, especially after following the instructions closely. We appreciate your feedback and take it seriously as we strive to ensure our products deliver the best possible results for everyone. Our customer service team would like to connect with you to discuss your experience further and explore how we might make things right. Please reach out to us at your earliest convenience.
While the boxing, presentation is very nice, the end result is no better than the cheaper big brands.
If you had a reaction to any other brand this brand will be the same.
The color was too intense, where it looked dyed and unnatural.
Save your money.
−Covered Too Much Gray−Color Was Darker Than I Expected
I not only didn't like the product, but I also don't plan to deal with this company again. When I went to cancel my subscription, it prompted me to speak with a consultant and that they would put my subscription on hold in the meantime. I figured why not and selected that option. After a while I realized that no one had contacted me from the company, so I went to check on the status in my account. My subscription was not put on hold and I was scheduled to have another beard kit sent. I tried to cancel again but ran into the same thing. Finally I just cancelled my subscription completely. I would rather find another brand than have to deal with issues like this.
+Brush Makes Application Easy−Covered Too Little Gray
I purchased my beard kit in March of 2023 after reading that their product is safe for sensitive skin and doesn't have the harsh chemicals that can irritate one's skin. I was hopeful since I have tried other brands with no success. Unfortunately, the results from using this dye was the worst experience I have encountered. Not only did it cause my face to stiffen, itch, and burn after use. The next few days I began to get blisters on my face that would bleed if I touched my beard. I am so very disappointed and very rarely leave reviews but I wanted to make sure that anyone else with sensitive skin stay away unless you want a month of regret dealing with the results/effects it creates after.
Did it dye my beard? Yes, but I would rather have a grey beard moving forward than have to go through that experience again.
Never received the kit/when contacted the customer service got a generic scripted answer from them with no information on what happen to my item that I paid for. DHL tracking never updated.
−Bad customer service
We're truly sorry for the inconvenience you experienced. Please know your issue with the delivery was addressed, and a resolution has been provided. Your feedback is important to us, and we're committed to improving our services. Thank you for bringing this to our attention.
Incentivized reviews: the reviewer received a gift for leaving a review, whatever the rating. Cleverman does not condition the gift on the rating.
The WordsThat Come Back
What customers name most often, review after review. Select any one to read only those.
Does Cleverman cover the gray?
825 of 2,509 reviewers name gray coverage as the reason they rated the kit. Coverage is a choice at the quiz: Full Coverage takes all of it, Salt & Pepper leaves some of it, and the formula is mixed to the gray level you report.
How does it feel on the skin?
1,447 reviewers name how the kit leaves their hair or how natural the colour looks. Cleverman is free from ammonia, parabens, sulfates, silicones, phthalates and resorcinol, and the developer carries SkinArmor Technology. Do the patch test before the first application, and if you have reacted to a color product before, talk to a doctor first.
* Study participant, not a verified buyer. These before-and-after photos come from a Cleverman formula test run in Barcelona in 2019, before the product launched. The men are real, took part in the test, and were photographed before and after use: same light, same frame, same crop, and the treated area is not retouched. Participants were compensated for taking part and signed a release. They are test participants, not verified buyers, and individual results vary. The 4.7 rating and every review count on this page come from verified orders only — not from the test.
† Incentivized reviews. Some of the reviews counted here were written by customers who received a free product for writing one. The reward was given whatever the rating, it was never conditioned on a positive review, and every review that earned one is labeled “Incentivized” on the review itself.